Οι ΗΠΑ, η Νέα Ζηλανδία, ο Καναδάς και το Ισραήλ είναι οι καλύτερες χώρες για γυναίκες επιχειρηματίες, οι οποίες, σήμερα, δημιουργούν επιτυχημένες εταιρείες πιο γρήγορα από ποτέ, αν και εξακολουθούν να μην λαμβάνουν τη χρηματοδότηση, την υποστήριξη και το ενδιαφέρον που αξίζουν.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η Mastercard στην τρίτη έκδοση του δείκτη “Mastercard Index of Women Entrepreneurs”. Ο δείκτης αναδεικνύει τις χώρες, όπου οι γυναίκες επιχειρηματίες μπορούν να εξελιχθούν, ενώ παράλληλα εντοπίζει τις ανισότητες, που εξακολουθούν να υπάρχουν.

Οι γυναίκες επιχειρηματίες δημιουργούν, σήμερα, επιτυχημένες επιχειρήσεις πιο γρήγορα από ποτέ. Σύμφωνα με τα ευρήματα του δείκτη, οι Ηνωμένες Πολιτείες, έφτασαν για πρώτη φορά στην κορυφή της κατάταξης, ενώ η Νέα Ζηλανδία ακολούθησε στη δεύτερη θέση. Συνολικά, οι κορυφαίες δέκα αγορές για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι: οι Ηνωμένες Πολιτείες με βαθμολογία 70,3, η Νέα Ζηλανδία με 70,2, ο Καναδάς με 69, το Ισραήλ με 68,4, η Ιρλανδία με 67,7, η Ταϊβάν με 66,2, η Ελβετία με 65,8, η Σιγκαπούρη με 65,6, η Μεγάλη Βρετανία με 65,6 και η Πολωνία με βαθμολογία 65,1.

Πάντως, ο δείκτης δείχνει ότι η ύπαρξη επιχειρηματικών ευκαιριών δεν συμβαδίζει απαραίτητα με τον πλούτο και τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς. Για παράδειγμα, χώρες με λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες στήριξης, όπως η Ουγκάντα, η Γκάνα και η Μποτσουάνα, καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις για τις χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά γυναικών, που έχουν τις δικές τους επιχειρήσεις. 

Επιχειρηματίες “ανάγκης”

Οι γυναίκες σε αυτές τις αγορές θεωρούνται επιχειρηματίες “από ανάγκη”, καθώς, παρά την έλλειψη χρηματοοικονομικών κεφαλαίων και την πρόσβαση σε υποστηρικτικές υπηρεσίες, άρχισαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα για λόγους επιβίωσης. Συνολικά, οι δέκα αγορές με την καλύτερη αναλογία γυναικών στο σύνολο των ιδιοκτητών επιχειρήσεων είναι: η Ουγκάντα με βαθμολογία 38,2%, η Γκάνα με 37,9%, η Μποτσουάνα με 36%, οι ΗΠΑ με 35,1%, η Νέα Ζηλανδία με 31,8%, η Ρωσία με 31,2%, το Μαλάουι με 31,1%, η Αυστραλία με 30,9%, η Αγκόλα με 30,3% και η Πορτογαλία με βαθμολογία 30,2%.

Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν ότι οι γυναίκες είναι σε θέση να προχωρήσουν σε επιπλέον επιχειρηματικές δραστηριότητες και να έχουν υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό σε ανοικτές και “ζωντανές” αγορές, όπου η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η ευκολία στην επιχειρηματική δραστηριότητα είναι μεγάλες. Μπορούν, επίσης, να έχουν πρόσβαση σε κεφάλαια και να αντλήσουν τους απαραίτητους πόρους, τόσο από χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες όσο και από ακαδημαϊκά προγράμματα. 

Ο δείκτης

Με βάση δεδομένα, τα οποία έχουν δημοσιευθεί από διεθνείς οργανισμούς, όπως ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας, η UNESCO και ο GEM (Global Entrepreneurship Monitor), ο δείκτης “Mastercard Index of Women Entrepreneurs” παρακολουθεί και αποτυπώνει την πρόοδο και καταξίωση των γυναικών, επιχειρηματιών και ιδιοκτητών εταιρειών, σε 58 αγορές, που αντιπροσωπεύουν το 80% περίπου του παγκόσμιου γυναικείου εργατικού δυναμικού. Η αποτύπωση αφορά τρία επίπεδα: την εξέλιξη των γυναικών, την πρόσβαση σε οικονομικούς πόρους και την γνώση, και τους παράγοντες που υποστηρίζουν την επιχειρηματικότητα υποστηρικτικοί επιχειρηματικοί παράγοντες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο καιρός στην Πιερία

Πρωτοσέλιδα

Πρόγραμμα τηλεόρασης